ELVA-Smykker.dk

v/Bettina Bergemann

Henrik Ibsens Vej 21, 3. 3.

1813 Frederiksberg C

TLF: 20989798

CVR: 16698741

BETALINGSSPØRGSMÅL:

Hvilke betalingmåder har jeg?

ELVA-Smykker.dk modtager online betalinger med: 

Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron. 

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

ELVA-Smykker.dk bruger danske kroner (DKK) som prissætning.

Er min betaling en sikker betaling? 

Ja. Det er sikkert for dig at handle på ELVA-smykker.dk

Elva-smykker.dk benytter en sikker betalingsserver, som krypterer alle oplysninger med en såkaldt SSL protokol. Det betyder, at din data er sikre, og at de ikke kan læses af andre.

Selve hjemmesiden – ELVA-Smykker.dk – bruger også kryptering med SSL protokol. 

Det kan du også se på det ‘s’, der står i slutningen af http, når du skriver elva-smykker.dk [https://elva-smykker.dk].

Er jeg beskyttet som forbruger, når jeg betaler? Og hvilken forbrugerbeskyttelse har jeg?

PensoPay er den betalingsplatform, som bruges på ELVA-Smykker.dk. Det er en sikker og anerkendt betalingsplatform, som håndterer de forskellige betalingsløsninger ELVA-Smykker.dk har. 

Du kan læse mere om din beskyttelse som forbruger – når du køber via en PensoPay betalingsløsning – her:

https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

FORTRYDELSESRET-SPØRGSMÅL:

Hvilken fortrydelsesret/returret har jeg?

Du får 14 dages fuld fortrydelsesret på alle faste varer/standdardvarer, du har købt på hjemmesiden. 

Vær opmæksom på, at der ikke er returret på specialfremstillede produkter – i henhold til loven. Du vil derfor ikke kunne returnere et smykke, du selv har valgt sammensætningen af – eller størrelsen på.

Hvornår begynder min fortrydelsesret/returret?

De 14 dags returret begynder fra den dag, hvor ordren er leveret hos dig eller til et afhentningssted – fx en pakkeshop.

Eventuelle returneringsomkostninger skal du selv betale.

Har du fortrudt købet af en standardvare, skal du fortælle mig det senest 14 efter, du har fået smykket leveret. Herefter har du 14 dage til at sikre, at jeg får smykket retur.

Ønsker du at bruge din fortrydelsesret, skal du sende en mail til mig på: bettina@elva-smykker.dk 

Udfyldt standard-fortrydelsesformularen og vedhæft den i din mail til mig. 

Du finder formularen nederst i handelsbetingelserne.

Dit smykke leveres i en gennemsigtig indpakning, som er plomberet, når du modtager det.

Hvis plomberingen er brudt, bortfalder returneringsretten.

Hvad har jeg ikke fortrydelsesret/returret på?

Smykker der er bestilt på mål, og/eller designet af dig selv, er der ingen returret på. 

Forgyldninger/forsølvninger er kun en tynd belægning, som kan slides af, eller opløses af den syre, du udskiller i din sved. Hvor hurtigt det kan ske, afhænger af dit brug af smykket, og hvor meget syre du har i din hud. Fx på grund af medicin osv. 

Derfor er der ikke reklamenstionsret på forgyldninger eller forsølvninger eller evt. andre former for belægninger på smykker.

Krystaller kan falde ud, og dækkes derfor ikke af reklamationsretten. Du kan dog muligvis forhindre, at en krystal falder ud, ved at give smykket/krystallen lidt klar lak.

 

 

Hvilken reklamationsret har jeg?

Du får 2 års reklamationsret på produkter – i henhold til den danske købelov. 

Købeloven siger, at reklamationsretten gælder for fejl, som har vist sig/været tilstede inden for de første 6 måneder, efter du har modtaget produktet. Og herefter er fejlen dækket ind af reklamationsretten – i den resterende periode af de i alt 2 år. 

Dog vil jeg altid hjælpe dig uanset hvad, hvis dit smykke skulle vise sig at have fejl. Også efter de 6 måneder er gået. 

Kontakt mig, hvis du opdager en fejl. 

Jeg ønsker naturligvis, at du skal være en tilfreds bruger af mine smykker. 

 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil reklamere over et smykke?

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til mig/ELVA-Smykker i rimelig tid efter du har modtaget dit smykke.
To måneder anses som rimelig tid, men du er altid velkommen til at kontakte mig, så vi kan finde en løsning.
Jeg refunderer også rimelige fragtomkostninger.

Din reklamationsret bortfalder, hvis du har anvendt eller behandlet dit smykke forkert, eller du har haft et hændeligt uheld med det. Som fx at hænge fast i et dørhåndtag med dit smykke. 

Ved returnering/reklamationsret kan du kontakte mig på:

Bettina: 

bettina@elva-smykker.dk 

eller på tlf. 20989798

Forsendelser/returneringer skal ske til:

Bettina Bergemann

ELVA-Smykker 

Henrik Ibsens Vej 21, 3. 3.

1813 Frederiksberg C

Reklamationer modtages ikke, hvis de er sendt på efterkrav. 

Det vil sige, at du selv skal ligge portoen ud, når du returnerer et smykke. 

Er din returnering berettiget/skaden reel, får du også dækket dine fragtomkosninger af mig. 

 

 

GDPR-/PRIVATLIVSPOLITIK-SPØRGSMÅL:

Hvordan er ELVA-Smykker.dk’s kunde- & privatlivspolitik?

Jeg videresælger aldrig personlige oplysninger, og videregiver aldrig dine personlige oplysninger til andre. Dine oplysninger er kun registreret i ELVA-Smykker.dk’s kundekartotek. 

Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan handle på ELVA-Smykker.dk, skal du give de følgende oplysninger:

. Navn

. Adresse

. Telefonnummer

. E-mail adresse

Dine personoplysninger registreres, for at kunne levere de smykker, du har bestilt.

Er der sat et flueben/tjek-tegn i nyhedsmail-boksen, kan du fjerne det, hvis du ikke ønsker at modtage nyheder fra ELVA-Smykker.dk

Du vil dog modtage gode tilbud på smykker, hvis du siger ja til nyhedsmail. 

Personoplysningerne registreres hos ELVA-Smykker.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne automatisk slettes.

Når der indsamles personoplysninger via ELVA-Smykker.dk, er du sikker på, at det altid sker ved, at du selv afgiver dit eget samtykke. Du informeres præcist om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Det er kun ejeren, og evt. ansatte i ELVA-Smykker.dk, der skal bruge oplysningerne til ordrebehandling m.v., som har adgang til de oplysninger, du giver.

Den dataansvarlige i Elva smykker er: 

Ejer af shoppen: Bettina B. Bergemann

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.???

Du har altid ret til at få at vide, hvilke oplysninger ELVA-Smykker.dk har om dig. Ligesom du kan gøre indsigelse mod registreringen. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og Ønsker du oplysninger ændret eller fjernet, kan du henvende dig til mig (Bettina Bergemann) på bettina@elva-smykker.dk.

Bruger ELVA-Smykker.dk cookies?

ELVA-Smykker.dk anvender cookies med to formål. 

1: For at hjælpe dig som bruger af siden – og 

2: For at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet som helhed. 

Det gør det nemt for dig at besøge og bruge ELVA-Smykker.dk

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

ELVA-Smykker.dk bruger også en log-statistik

Det betyder, at et statistik-system opsamler information om, hvad brugerne gør på hjemmesiden. 

Det kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende ELVA-Smykker.dk har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet brugerne forlader det m.v. 

Der indsamles ikke personlige oplysninger om dig. 

Logstatistikken anvendes udelukkende med det formål, at gøre ELVA-Smykker.dk endnu bedre og hurtigere at navigere på.

Har jeg nogen klagemuligheder?

Ja, det har du. 

Det er dog naturligvis altid mit ønske, at du vil kontakte mig først, hvis der er noget, du er utilfreds med i forhold til at bruge eller handle på ELVA-Smykker.dk. 

Men.

Hvis du vil klage over ELVA-Smykker.dk, kan det ske til: 

Center for Klageløsning, 

Nævnenes Hus, 

Toldboden 2, 

8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).

https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

Ved klage skal du angive, hvem og hvad du klager over, og hvordan den/de kan kontaktes. 

Giv dem derfor følgende oplysninger: 

Hjemmesiden: 

ELVA-Smykker.dk 

og 

E-mailadressen: 

bettina@elva-smykker.dk 

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.

ec.europa.eu

Skal jeg udfylde en formular, hvis jeg vil returnere et smykke?

Ja. Hvis du vil bruge din fortrydelses-/returret, skal du udfylde og sende den følgende formular til mig – sammen med det smykke, du vil returnere.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

STANDARD FORTRYDELSESFORMULAR

ELVA-Smykker.dk

v/Bettina Bergemann

Henrik Ibsens Vej 21, 3. 3.

1813 Frederiksberg C

TLF: 20989798

CVR: 16698741

Jeg ønsker hermed at bruge min fortrydelsesret på mit køb af følgende vare(r):

Bestilt den ___/____-____ og modtaget den ___/____-____

Mit navn:

Min adresse:

Min e-mailadresse: 

Mit telefonnummer:

Dato:___/____-____

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Underskrift

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

 

 

 

 

SMYKKEPLEJE-SPØRGSMÅL:

 

Hvordan passer, plejer og vedligeholder jeg bedst mit nye smykke?

Hvordan du skal passe på dit nye smykke, har jeg lavet en lille guide om her

 

 

 

 

 

ELVA-Smykker.dk

 

 

 

 

 

 

 

TAK, fordi du handler på ELVA-Smykker.dk

Du er altid velkommen til at kontakte mig med ethvert spørgsmål, du måtte have om smykkerne, materialerne, leveringstid, selve hjemmesiden osv. 

Jeg vil med glæde hjælpe dig og svare på dine spørgsmål, eller lytte til dine forslag og gode råd til, hvordan jeg kan gøre det til en endnu bedre brugeroplevelse at besøge ELVA-Smykker.dk

Tak

De bedste hilsner 

Bettina

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.